Digt af en veninde … Charlotte Borup

En gang imellem er der en, der skriver en kommentar til et af mine indlæg her på bloggen. Andre sender mig mails med kommentarer.

Det er altid en glæde for mig at få at vide, at der er nogen, der kan bruge mine indlæg på den ene eller anden måde.

I dag fik jeg en mail fra min veninde Charlotte, der sendte et digt med, inspireret af mit indlæg om mødet med min hjerteven Jette i søndags.

Digtet “Du er her” er fra en digtsamling, Charlotte skrev i 2002.

Charlotte skriver efter min mening fantastisk gode digte, nogle hudløse, andre humoristiske, altid i et smukt, billedrigt og fortættet sprog. Som jeg skrev til hende i min svarmail i dag, så nyder jeg altid at indtage hendes ord, gerne i rigelig mængde.

I mit tidligere liv for mange år tilbage, hvor jeg blandt andet underviste andre undervisere, læste jeg nogle af hendes digte op. Jeg har altid syntes, at andre skulle have glæde af hendes skriverier.

Nu har jeg så fået lejlighed og tilladelse til at dele et af hendes smukke digte her på bloggen.

Da det kan være svært at læse teksten på billedet, hvis man som jeg har en lille skærm, så har jeg lagt digtet ind som tekst nedenunder.

Tusind tak, Charlotte!

“Du er her” af Charlotte Borup:

 

Du er her

 

der findes et sted hvor vi kan mødes som lige

børn

der leger med verden

og som deler dét du har og

dét jeg har

fire stumper farvet glas

en knap en sten

og et stykke snor

der findes et sted hvor vi kan mødes som lige

i kampen for et kys

i tvivl i tillid

og i den evige sultne sandhed

der findes et sted hvor vi kan mødes som lige

jægere

der jager drømme om liv

og finder dets spor i lyd lugt berøring

en knækket gren en fjer

din datter min søn

en ugle en ræv

et silkeblødt håb

varsomt og vildt

rækker du mig mit liv

her på dette sted hvor vi mødes

åbne frie og lige

fordi vi kan vil og må

skabe

et sted at være

 

 

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv, Tekst. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

