ego.dk … om at være menneske i verden

190820133783

Mørkets fugle

 

Tynget mod jorden

sidder jeg

på en sten i verden

og prøver at åbne mine øjne

og at høre sandhedens stemme

 

Der findes ingen synd

Du er i sandhed uskyldig

 

Da letter store sorte fugle

fra mine skuldre

og hele byrden af menneskehedens skyld

ophæves på én gang

i tilgivelsens klare lys

 

Løftet op

 af befrielsens vingeslag

ser jeg glædens kildevæld springe

og lægge et glitrende lysskær

over verden

190820133784

Drøm med brækkede vinger

 

Ravnen hilser godmorgen

ind gennem det åbne vindue

til mig der lige er vågnet af nattens drømme

vågnet til denne mærkelige verden

fyldt med lidelse og uforstand

 

Kun mennesker kan lave

en så meningsløs og vanvittig verden

Vi er som fugle med brækkede vinger

der hverken kan flyve, høre eller se

med denne skrøbelige krop

som vi tror er os

Vi er faret vild

i vores egen selvskabte verden

og kan ikke finde vejen ud alene

 

Men en stemme kalder stille

Vågn op, det er kun en drøm

Blidt kalder den på dig og mig

Vågn op, og kom tilbage til virkeligheden

Du er ikke alene, jeg er her sammen med dig

 

Lad os vågne sammen og opdage

at vi er hjemme

Dette indlæg blev udgivet i Tanker om ..., Tekst. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

