mirabellemangfoldighed på en mandag

På langs af min have ind mod bagboen er et gammelt mirabellehegn. Og som det oftest er på denne tid, så bugner det af frugt i alle tænkelige mirabellefarver.

Flere gange om dagen går jeg en spisetur og smager på de forskellige gule, gulrøde og røde frugter. De smager bedst direkte fra træerne, synes jeg. Og jeg overvejer om det er i år, der skal puttes kilovis i fryseren til vintergrød og marmelade.

Om natten, når jeg ligger vågen i månens lys, og det blæser, så hører jeg indimellem den dumpe lyd af mirabeller, der lander på taget af udhuset. Sæsonen plejer at ende op med et udhustag, der er dækket med et tykt lag frugt på vej til at gå i opløsning, og der skal gode armkræfter til at skrabe dem ned på jorden bag udhuset.

Lige nu danner de det perfekte katteskjul og -skygge, når sensommersolen bager.

220820133859

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

