stilheden og om at være alene uden at være alene

Stilheden indgår ofte i mine indlæg her på bloggen.

Dette at være stille og at være i stilheden.

Dette at være trukket tilbage fra verdens rummel og tummel.

Og dette at være alene.

Også i dag er jeg dér … alene og i en tilstand af fred og ro og stille glæde.

For år tilbage kendte jeg stort set ikke denne tilstand eller stilheden, for jeg var hele tiden optaget af verden, hvad der foregik omkring mig, og af, hvordan det og andre virkede på mig. Indimellem var jeg alene og nød det, men kun fordi jeg vidste, at snart ville der igen dukke et andet menneske op ved siden af mig.

For år tilbage ville jeg vist ikke helt have forstået, hvad det er, jeg oplever i disse år og prøver at dele.

Når jeg nyder at være alene, så føler jeg mig slet ikke alene, faktisk er jeg ikke alene, selvom der ikke er en anden krop sammen med mig.

Det er stilheden, freden og roen, jeg nyder. Det er fraværet af kroppe, ord og handlinger. Det er også fraværet af reaktioner og af tanker, der kommer og går. Der er simpelthen rum og stilhed til bare at være … og lade tilstanden af fred og ro og stille glæde fylde hele bevidstheden og hele rummet.

Og jo mere jeg mærker og kender denne tilstand, jo mere kan jeg bringe den med mig ud i verden, i mødet med andre mennesker og mærke den i dem bag verdens rummel og tummel. Og jo mere bliver jeg bevidst om, at det er den naturlige tilstand at være i.

Det er min natur at være glad, fredfyldt og kærlig. Her har jeg kontakt med den og det, jeg ER.

Samtidig ved jeg, at der er intet, jeg skal eller behøver at gøre. Der er intet, jeg skal prøve at få til at ske. Der er intet, jeg skal forsøge at styre eller kontrollere. Ja, faktisk kan jeg hverken styre eller kontrollere. Og jeg ved, at når og hvis jeg skal handle i verden, vil jeg også vide det og vide/få at vide, hvad jeg skal gøre.

140820133644

Dette indlæg blev udgivet i Tanker om .... Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

