forberedelser til bjergtur

Selvom man rejser enkelt og primitivt, er der alligevel en del at forberede før afgang sydpå.

I dag har været store bagedag. Jeg har bagt både til tur og til fryser.

100920134059

Ølandsboller af økologisk Samsømel.

100920134061

Speltboller.

100920134060

Og 3 plader kerneknækbrød.

100920134062På indkøbsturen tidligere på dagen fandt jeg de helt rigtige træknapper til min bjergturssweater, så nu er den også færdig og parat til at blive pakket ned til turen.

100920134064

100920134066100920134067Så mangler jeg at bage rugbrød også til mine søde naboer, der skal passe kattene, lave nogle retter til de første par dage og at tørre kød. Hakket økologisk oksekød skal tørres i ovnen i 10 timer, så kan det holde sig uden at være på køl. Det har jeg ikke prøvet før. Idéen har jeg fået fra min veninde Dortea, der har masser af erfaring med mad til brug i naturen, hun ror kajak og tager på lange ture.

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv. Bogmærk permalinket.

6 svar til forberedelser til bjergtur

  1. 1annemarie siger:

    …et orgie i lækkert brød!

  2. Ursula siger:

    Det bliver en lækker bjergtur. 😉
    Jeg kan godt lide din fin sweater. Rigtig glæde og varme farver til efteråret med en hyggelig krave. Håber du kan bruge den rigtig mange kølige morgen- og aftentimer også i nu hjemme på øen.
    Hilsen Ursula

    • ilsearanti siger:

      Ja, det bliver en herlig bjergtur, ingen tvivl om det. Når bare udstyret er i orden, så vi kan klare os i al slags vejr. Jeg plejer at nyde de kølige morgener midt i naturen, hvor jeg sidder med varm trøje og uldent tæppe omkring mig, mens jeg skærer frisk frugt til morgenmaden og koger vand på det lille gasblus. 🙂 Jeg elsker at være lige dér i naturen.

  3. Nola siger:

    sikken en masse skønt brød og knækbrød, det ser herligt ud!!! Det lyder til at I snart er godt forberedt til turen. Flot bjergtrøje du har strikket, ser virkelig lækker ud. God tur når det snart gør løs 🙂

Skriv et svar

