uld til bjergkølighed

Sidste år omdannede jeg to lækre uldplaids til ponchoer før bjergturen.

130920134103

De viste sig at være netop så store, lange og varme at have på morgen og aften, hvor køligheden lagde sig omkring os mellem bjergene, som jeg havde forestillet mig, de ville.

284Men der manglede noget, de var ikke helt perfekte. De var ikke varme i halsen, siderne var åbne og løse og slæbte hen ad jorden, hvis … især jeg … ikke hele tiden holdt dem sammen og løftede dem op.

Derfor blev vi enige om at forbedre ponchoerne med tykke, lange strikkede rullekraver og hæklede trenser og knapper til at holde siderne lukkede og spidserne over jorden.

Vennen valgte at få grå krave og jeg hvid.

Jeg har netop fået syet trenser og knapper på min poncho, og en prøvning viser, at det ser ud til at komme til at fungere efter hensigten, så man både kan gå og sidde med armene frie og uden at skulle holde siderne. Og kraven er meget varm og lukker for al kulde oppefra.

130920134098130920134097130920134095130920134101130920134102130920134100

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv, Rejseliv. Bogmærk permalinket.

2 svar til uld til bjergkølighed

  1. Lene siger:

    Smart ide, god tur, jeg håber vi får høre mere om turen, når I er tilbage igen 🙂

Skriv et svar

