rustrød og blød

Endnu et strikkeprojekt er blevet færdigt.

Denne gang en cardigan strikket i en tråd højlandsuld i farven henna og to tråde alpaca i farven brændt orange, som altid købt hos garnudsalg.dk. Den er blevet præcis, som jeg gerne vil have den, og den er både meget blød, lækker og varm.

021120134813021120134809

Den er strikket med inspiration fra Marianne Isagers Relief-jakke fra “STRIK a la carte 1”. Men jeg har kun ladet mig inspireret af fotoet fra hendes bog, jeg har ændret lidt på mønstret og strikket den nedefra og op og ud i et, så der ingen sammensyninger er. Og så har jeg lavet flere knaphuller end originalen.

Knapperne er genbrugsknapper købt hos “Søster Sidevind” i Besser her på Samsø.

021120134810

Det giver en sjov effekt med knappernes forskellige farver og former, som passer fint til strukturen og farvespillet i blandingen af de to typer garn. Så jeg er vældig godt tilfreds med resultatet.

021120134808

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

