hverdagsliv på og bag overfladen … ting og tilstand

Mit liv er fyldt med ting, steder og aktiviteter ligesom alle andres liv.

041120134851041120134855041120134859041120134864051120134869051120134871041120134854

Men dette er kun overflade.

Indeni er jeg i en tilstand af sprudlende glæde, stille fred og vished. Denne tilstand har intet at gøre med tingene, stederne eller aktiviteterne. Det er en væren i overensstemmelse med den, jeg ER, der er upåvirket af ydre omstændigheder. Den har grund i det uforanderlige og evige.

Denne tilstand rummer en følelse af eller nærmere vished om indre overflod, og jeg ser denne overflod spejlet i det ydre i mit liv og i verden i form af de mennesker, muligheder og gaver, der er i mit liv.

Fra denne tilstand kan jeg se på verden og dens tilskikkelser og på menneskene og deres handlinger med kærlighed og taknemmelighed. Jeg ser og genkender mine egne fejltagelser og fejlopfattelser af mig selv og af andre i menneskene og hændelserne, jeg ser derude. Jeg genkender mig selv i det og i dem, jeg forstår derfor, hvad der foregår, for uanset hvor forskelligt mennesker og omstændigheder tager sig ud, så ser jeg mere og mere, at det alt sammen er det samme.

Livet har lært mig, at verden ikke er, hvad den ser ud til at være, og menneskene heller ikke. Der er en verden bagved. Der er noget bagved kroppene og deres handlinger. Der er vi et og det samme.

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv, Tanker om .... Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

