fryd og fred er også hverdagsliv på en søndag

De af jer, som jævnligt besøger min blog eller har besøgt den af og til over længere tid, ved, at jeg elsker hverdagen.

Og hverdagen er for mig det stille liv med tid til indre fordybelse, at være nær på naturen og at have nærhed med menneskene i mit liv, uanset om vi er sammen eller hver for sig. De er sammen med mig hele tiden, uanset om kroppene befinder sig forskellige steder.

Som mit liv er, er der ikke forskel på hverdage og søndage.

I denne tid glæder jeg mig over at være i huset ved havet og over hovedparten af tiden at være alene med mig selv. Jeg elsker at være alene og leve i min egen rytme.

181020134680081120134909091120134919091120134927091120134928

Jeg glæder mig over småfuglene og fasanflokken, der kommer og spiser i min have, og rådyrene, der springer over plænen.

Jeg glæder mig over at springe på cyklen og køre igennem den hyggelige og stille landsby for at købe ind i Brugsen.

Jeg glæder mig over at sidde ovenpå i stille fordybelse og dagligt læse i Kurset og komme dybere og dybere i indsigter og erkendelser af, hvad der er illusion, og hvad der er sandhed.

Jeg glæder mig over at bruge mine hænder og være kreativ på den ene eller anden måde.

Jeg glæder mig over naturens nærhed, havet, stranden og skoven.

Jeg glæder mig over kontakten til og samværet med menneskene og relationerne i mit liv, de nære og de lidt mere fjerne.

Jeg glæder mig over dybe samtaler.

Jeg glæder mig over al den kærlighed, jeg omgives af.

Dagen i dag er også en dag i fryd og fred.

Må din dag også må bringe fryd og fred.

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv, Tanker om .... Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

