containerjuvelen

På min vandretur rundt i de store og små gader i det indre København i går slog jeg et smut forbi gaden Åbenrå, hvor min gamle HF-veninde Gitte Helle i mange år har haft sin kælderbutik med værksted, Containerjuvelen. Det viste sig, at butikken lige er flyttet til Borgergade i stedet for. Så måtte jeg selvfølgelig hen i Borgergade og tage den nye butik i øjesyn.

011220135247

Den nye butik har store vinduer, hvorfra man har et fint indsyn i den kombinerede butik og værksted, og som inviterer indenfor med en udstilling af både unikke smykker lavet af skrot – heraf butikkens navn – og figurligheder, som hun kalder sine figurer lavet af porcelænsfigurer, som hun skærer i stykker og sætter sammen i nye kompositioner.

011220135244011220135248011220135250

Hvis du kommer forbi Borgergade i København, så kig indenfor i Gittes forunderlige, humoristiske og legende univers.

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

2 svar til containerjuvelen

  1. gitte helle siger:

    Kære Ilse…. Hyggeligt at vide du har stået der udenfor og trykket din næse flad 🙂 Håber den ikke bliver så flad næste gang og at jeg kan invitere ind på kaffe 🙂
    Knus Gitte

    • ilsearanti siger:

      Kære Gitte!
      Hvor dejligt at møde dig her på bloggen. Jeg kommer hjertens gerne indenfor til kaffe og en lang snak. 🙂 Det er alt for længe siden.
      Knus og kærlige tanker
      Ilse

Skriv et svar

