bag sløret eller når nok er nok

Bag sløret

Jeg ser ind i spejlet

og ser en lille, sart og skrøbelig figur

 og jeg hører en spag og spinkel stemme

 

Jeg ser

og åbner så mine øjne

 

Denne figur er ikke mig

og det har den aldrig været

 

Uanset hvor meget jeg har troet på det

og uanset hvor meget jeg har vist mig selv og andre

at dette var mig

så har det aldrig været sandt

 

Jeg ser og indser

hvilken vrangforestilling jeg har udtrykt

som en troet virkelighed

 

Alt, alt for længe

har jeg vist mig selv og andre billedet af denne figur

 

Nu er det nok 

Jeg vil ikke længere

vise mig selv og andre

at jeg er noget andet end det jeg er

 

Jeg mærker og ser

en uendelig indre kraft og styrke

der er min og givet mig til evig tid

 

Jeg mærker og ser

mildheden og kærligheden

som styrken og kraften er karakteriseret ved

 

Jeg mærker og ser

at dette er hvad jeg er

Dette er hvad jeg altid har været og altid vil være

og dette er hvad jeg vil udtrykke og vise

 

Kroppen

er kun et kommunikationsredskab

i denne verden

igennem den kan jeg udtrykke

det og den jeg virkelig ER

 

Og med mine indre åbne øjne

vil jeg se

at dette også er

hvad alle andre er

for vi er en og det samme

 

Dette indlæg blev udgivet i Tanker om ..., Tekst. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

