i skoven med røde sko

I går landede jeg i skoven.

I min bagage af materialer til mit kreative værksted havde jeg et par røde, højhælede sko med guld inderside. 😉

210120145707

I december begyndte jeg at få idéer til værker, hvori der skal indgå sko, højhælede sko. Derfor efterlyste jeg brugte, endnu ikke kasserede sko på en facebookside, der hedder “Hjælp hinanden på Samsø”, hvor vi kan bede om og tilbyde hjælp af enhver art. Skoene vil jeg skære i stykker og bruge i mine skulpturer og artists’ books.

Jeg fik to tilbagemeldinger. Den ene resulterede i en pose med brugte højhælede sko, sandaler og støvler, som stod uden for min hoveddør i lørdags, da jeg vendte hjem fra min tur til Silkeborg Bad. Den anden var et tilbud om et par fine, røde højhælede sko, som jeg hentede på hjemvejen af samme tur.

Disse røde sko viste sig at være ubrugte og helt forrygende og perfekte til brug i mit arbejde. De er store i nummeret, sylespidse og med guldskind indeni. Jeg kunne ikke have forestillet mig nogle mere passende.

Skoene har åbnet for en idé til en bog med titlen “De røde sko”, som skal rumme en fotofortælling via de røde sko placeret i forskellige omgivelser og situationer.

I formiddag har jeg været ude og fotografere de røde sko her i skoven. 🙂

210120145712

Må din dag blive båret af glædens dansesko.

 

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv, I det kreative værksted. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

