lørdag med sol og hav

Formiddagen var velsignet med solskin over huset ved havet.

080220146009

Fuglene sang, og vintergækkerne åbnede deres hoveder en anelse mere.

080220146012

For tiden humper jeg rundt på en dårlig fod, der ikke har kunnet tåle at have andet på end hjemmesko. Så jeg har måttet holde mig indendørs kun med små smutture ud til postkassen og fuglenes foderhus.

I dag er smerterne og hævelsen i foden aftaget så meget, at det var tid til at gøre forsøget med at få støvler på og komme lidt ud. Den indre stemme anbefalede at varme både strømper og støvler op, før jeg tog dem på, og dernæst at hoppe på cyklen og cykle ud til havet, så jeg kun skulle gå et lille stykke. Som sagt, så gjort.

080220146020080220146022

Det var skønt at komme ud til havet igen. Det er efterhånden længe siden.

Nu lader det til, at jeg igen kan blive en smule mobil udendørs, så jeg dagligt kan komme ud til havet og selv kan cykle til Brugsen og købe ind. Rart at være selvhjulpen efter at have måttet bede venner om at købe ind for mig.

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv. Bogmærk permalinket.

2 svar til lørdag med sol og hav

  1. Madame siger:

    Det er dejligt, at du igen kan komme ud og nyde havet – og købe ind. Her er vintergækkerne ikke så langt fremme, men hvor er det skønt at hilse på forårsbebuderne. Jeg har en primula i knop i haven.

    • ilsearanti siger:

      Daglige gåture ved havet plejer at være en af de glæder jeg nyder, og som jeg opfatter som et stort privilegium at have mulighed for. Her på Samsø er vi jo omgivet af havet, hvilket giver et lidt mildere og varmere klima og tidligere forårsbebudere i haven. 🙂 Jeg så også minihoveder på enkelte krokus i går.

Skriv et svar

