fra ø til ø

Jeg har været meget tidligt oppe i dag, endnu før det egentlig var nødvendigt. Jeg vågnede kl. 4 og lå en time og slappede af i en månestråle, der lyste hele soveværelset op.

Morgenfærgen til Kalundborg afgår 7.10, og selvom Samsø er en lille ø, så skal jeg køre fra nord og helt ned til den sydligste del for at komme til Koldby Kås og færgehavnen. Det var en smuk tur under en stjerneklar himmel med en stor lysende planet lige frem for mig og med den næsten fulde måne på min højre side spejlende sig i havet.

Det begyndte at blive lyst, da færgen lagde fra land, og solen stod op af et bølgende hav, mens vi sejlede fri af Samsø på vej mod Sjælland.

170220146149170220146150170220146151170220146152170220146146170220146147170220146153

Nu er jeg så landet i skoven, hvor jeg fik en varm kattevelkomst, og hvor solen skinner fra en blå himmel ned mellem træerne. 🙂

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv, Rejseliv. Bogmærk permalinket.

2 svar til fra ø til ø

  1. Madame siger:

    Dejlige billeder fra din morgentur til Sjælland! Og vejret er jo helt forårsagtigt i dag, selv om vinden gør, at de 6 grader føles koldere.

Skriv et svar

