nature morte

I foråret 2012 arbejdede jeg med en serie bogskulpturer lavet af naturmaterialer med titlen “Nature Morte”. Dette arbejde har jeg fået lyst til at genoptage.

Her i skoven bliver der dagligt arbejdet med at skære de mange faldne træer op til brænde, og når der dukker interessante mønstre op i veddet, skærer vennen i skoven fine skiver af til mig til brug for, hvad jeg nu kan finde på. Blandt andet har jeg idéer om at bruge nogle som sokler til store skulpturer, der skal stå på gulvet.

Og min idé om at arbejde med “Nature Morte” skulpturer satte et arbejde i gang med at skrælle bark af birkestammer til dette brug. Nu skal de lægges i vand, så de kan blive renset og blødgjort til at blive rullet eller lagt i pres til flade stykker.

050320146366050320146365050320146367

Dette indlæg blev udgivet i I det kreative værksted. Bogmærk permalinket.

2 svar til nature morte

  1. Madame siger:

    Det lyder spændende – dejligt med naturmaterialer som du bruger her!

    • ilsearanti siger:

      Ja, det giver faktisk nogle både spændende og smukke skulpturer at bruge disse materialer. I arkivet under februar – april 2012 er en række indlæg om mit arbejde med denne serie bogskulpturer, hvis du er interesseret i at se konkrete eksempler.

Skriv et svar

