der er gaver og så er der gaver

 I går landede en pakke i postkassen her i skoven. Den var fra min datter til mig i anledning af min fødselsdag i dag. Og da jeg åbnede den i morges, viste den sig at indeholde et eventyrligt krus lavet af den århusianske keramiker Lone Borgen. Hvis du ikke kender Lone Borgens eventyrlige univers, kan du kigge ind på www.loneborgen.dk og se hendes overdådigt dekorerede keramik. Det er som at kigge ind i Aladins hule.

Min søde datter kender mig og legebarnet i mig og ved, jeg samler på krus, og hun havde tiltænkt mig at nyde at drikke min kaffe eller the af et håndlavet, engledekoreret krus med fine farver og guldkanter og hele balladen. 🙂

070320146403070320146404

Egentlig er jeg ikke et menneske, der ønsker mig ting. Jeg har alt, hvad jeg har brug for og mere til. I stedet for ønsker jeg mig oplevelser og samvær med mennesker og at dele de gaver, der er i det.  Derfor har jeg ønsket mig livsindhold i form af at gøre noget sammen og dele at være i naturen og dele kulturelle tilbud som udstillinger, koncerter og teater.

Vennen i skoven kom med en gave, som dukkede op i formiddagens arbejde med de væltede træer. Den flotteste birketræskulptur til at arbejde videre med. Skønt. Han ved, at noget af det, som giver mig mest glæde, er arbejdet i mit kreative værksted med skulpturer og mixed mediabøger.

070320146396

Mit liv er fyldt med gaver i form af kærlige og givende mennesker omkring mig. Og på min fødselsdag strømmer det ind med kærlige hilsner og ønsker fra nær og fjern.

Mit liv er fyldt med liv i form af berigende samvær med mine venner, ture ud i verden med vennen i skoven og masser af tid til fordybelse i mit kreative arbejde.

Jeg har alt, hvad jeg kunne ønske mig og mere til. Dét er en stor gave, som jeg hver dag glæder mig over og er dybt taknemmelig for.

Må også din dag være fyldt med indre og ydre solskin. 🙂

Dette indlæg blev udgivet i Tanker om .... Bogmærk permalinket.

2 svar til der er gaver og så er der gaver

  1. Lene siger:

    Hjertelig tillykke med fødselsdagen, det er skønne gaver du har fået 🙂

Skriv et svar

