at lande og falde på plads

Når jeg har været hjemmefra nogen tid, er noget af det allerførste jeg gør at købe blomster. Med blomster i potte og vase tager jeg igen min bolig i besiddelse. I dag blev det også til nogle blomster til et par krukker udenfor.

120320146484

120320146485Denne dag er en stilhedens, fredens og falden på plads-dag. Jeg pakker ud og lægger på plads. Vaskemaskinen kører, og jeg nyder at kunne hænge vasketøjet til tørre udenfor, hvor solen har skinnet fra en skyfri himmel, siden før jeg vågnede.

Udover blomsterne skulle der også købes forsyninger af frugt og grønt og lidt til det tomme køleskab, og jeg er så heldig at have en velassorteret Dagli’Brugs 5 minutter herfra, så det er nemt klaret.

Formiddagskaffen blev som altid indtaget ovenpå, hvor det nu er blevet den tid, hvor solen varmer rummene op. Og frokosten blev sammen med solstråler indtaget lige uden for hoveddøren. Havemøblerne er endnu ikke fundet frem.

Og så er der det obligatoriske gensyn med havet. Det må også til den første hele dag herhjemme. Et skønt gensyn med et meget stille hav mod øst, der i dag har små krapfralandsbølger fra den kølige vestenvind. Ahhhhh …. så kan det ikke blive meget bedre for mig. 🙂

120320146487120320146491120320146496120320146497

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

