uro med ord i bog

I dag har jeg eksperimenteret med at lave en uro med ting fundet på stranden og andre ting og sager fra mine gemmer. Og da stort set alt, hvad jeg laver, indeholder noget, der har med håndlavede bøger at gøre, så er der naturligvis også kommet en minibog på.

Da uroen var lavet, hængte jeg den op for at tage den i øjesyn. Der manglede noget. Der var for langt imellem elementerne i uroen. 160320146594

Jeg fandt hurtigt ud af, at der skulle lidt farve til at lyse lidt op på alle disse naturfarver i træ, papir og sten. Stumper af mit malede papir limet på snoren.

160320146619

Det hjalp. Men bogen kaldte på ord. Den lille bog er lavet af papir fra en brun indkøbspose, som jeg har lagt i blød i vand og derefter krammet sammen, så siderne har en krøllet struktur. Jeg rev ord ud af nogle af mine haikuinspirerede digte, så der nu er kommet ord i bogen. Et ord pr. side og tilsidst et enkelt helt 3-liniers digt.

160320146623

160320146625

160320146618Sådan! 🙂

Dette indlæg blev udgivet i I det kreative værksted. Bogmærk permalinket.

2 svar til uro med ord i bog

  1. Madame siger:

    Fantastisk – det er dejligt at se dine kreative påfund. Alle mennesker burde dyrke denne side af sig selv og ikke bare tænke på at købe ting og at være effektiv.

    • ilsearanti siger:

      Tak Gitte. Det glæder mig altid meget at høre, at andre har glæde af det, jeg deler her på bloggen. Der er stor glæde i at lave disse ting, for mig er det en måde at være tilstede i livet. Jeg holder af at udtrykke mig på alle mulige måder og gennem mange forskellige udtryksformer og genrer … og af at dele det med andre. Derfor passer bloggen mig som fod i hose. Her kan jeg frit dele alt, hvad jeg har lyst til, og læserne vælger selv at kigge indenfor, ligesom de selv vælger, hvad de vil modtage og eventuelt lade sig inspirere af.

Skriv et svar

