haiku på foto … i det kreative værksted

I dag arbejder jeg med haikudigte på foto.

haiku på kanal

Jeg finder haikudigte og fotos i mit store arkiv med egne tekster og fotos på computeren. Nogle digte kan bruges andre ikke, og jeg skriver en række nye.

Mine haikudigte har 3 linier med 5 – 7 – 5 stavelser og forholder sig derudover frit til digtformen.

På Wikipedia beskrives Haiku sådan:

Haiku er en japansk lyrikform med strenge formkriterier. Et japansk haikudigt består som udgangspunkt af 17 stavelser fordelt på tre grupper med hhv. fem, syv og fem stavelser (mere præcist består de af hhv. fem, syv og fem mora) men det overholdes ikke altid, især ikke i oversættelser eller i haikudigte skrevet på andet end japansk.

Haiku skal indeholde natur og skal foregå i nutid.

http://da.wikipedia.org/wiki/Haiku

Indholdet til en ny bog er på vej til at manifestere sig, en bog som jeg end ikke havde visioner af, da jeg vågnede i morges.

Dette indlæg blev udgivet i I det kreative værksted. Bogmærk permalinket.

2 svar til haiku på foto … i det kreative værksted

  1. Ursula siger:

    Kaere Ilse,
    jeg kan god lide dine smukke Haikuer i ord og billed. De er so rolig og alt passer meget godt sammen. Tak fori du delter dem!
    Kh Ursula

    • ilsearanti siger:

      Mange tak for din kommentar Ursula. Det glæder mig, at du finder ro i mine haiku på foto. Jeg er også selv ret godt tilfreds med de 19 sider, jeg nu har fået lavet. Der er mange smukke naturfotos som baggrund for digtene.

Skriv et svar

