stille dag med sol og syrenduft

I en årrække har jeg været temmelig forfløjen med få længerevarende sammenhængende perioder herhjemme i huset ved havet. Det har jeg savnet samtidig med, at jeg var der, hvor jeg skulle være … frem og tilbage fra ø til ø.

Nu har jeg så fået det, som jeg har savnet og ønsket mig. Tid til at være hjemme. Tid til mit Samsø-liv. Tid til at have gæster udenøsfra. Tid til at pleje og passe mit sted. Tid til bare at være. Og jeg nyder det i fulde drag.

Det betyder, at udover frihed til at leve i min egen rytme med masser af rum og tid til fordybelse både i det indre arbejde og i mit kreative arbejde, så har jeg også fornøjelsen af at opleve min lille have vågne op efter vinteren. Og dermed også at være her og nyde synet og duften fra overdådigheden af syrener i haven. Lige nu er blomsterne begyndt at springe ud og sende deres duft ud over hele haven og ind gennem åbne vinduer og døre.

100520147218100520147217100520147212100520147213100520147215

Må din lørdag og weekend blive blomstrende og solbeskinnet … både på det indre og det ydre plan.

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv. Bogmærk permalinket.

2 svar til stille dag med sol og syrenduft

  1. Madame siger:

    Tid til bare at være. er et privilegium. Sikke en vidunderlig syren du har! Her er det æbletræerne, der lyser op i disse dage.

    • ilsearanti siger:

      Ja, det er et privilegium, som jeg også er meget taknemmelig for. Jeg elsker æbletræernes blomster, de er skønne i deres sarte farver og duft.

Skriv et svar

