at gøre rent bord

At gøre rent bord betyder i min verden at rydde op efter færdiggjort arbejde i det kreative værksted.

Når jeg er i gang med et eller flere projekter, er mit arbejdsbord fyldt med materialer og redskaber. Og ofte begynder materialer også at brede sig på gulvet. Sådan er det i ugevis, og jeg rydder stort set aldrig op undervejs. Tværtimod bliver bordet ofte mere og mere fyldt, så jeg har tingene lige ved hånden. Og på denne måde kan jeg gå til og fra arbejdet i et flow i løbet af dagen og aftenen med.

Jeg er så priviligeret at have rigeligt plads til at fylde ud over alle bredder. 🙂

270420147018230520147339

 

300520147480Men når en længerevarende arbejdsproces er slut, og et kreativt projekt er færdigt, så er det tid til at rydde op og gøre rent bord, så der kan blive plads til noget nyt. På en måde er det både en ydre og indre gøren plads til det næste og nye.

Således også i dag, hvor jeg har færdiggjort “Pardans”.

Arbejdsbordet er blevet ryddet og tørret af og rummer nu blot det, som har sin faste plads her. Der ligger godt nok et ufærdigt projekt på bordet “Haiku på foto”, men disse færdiggjorte sider mangler stadig at finde sit passende omslag, så de får lov til at blive liggende her og vente på, at inspirationen og idéerne hertil dukker op.

030620147582030620147584

Dette indlæg blev udgivet i I det kreative værksted, Tanker om .... Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

