gaver til mig selv

En gang imellem giver jeg mig selv en gave eller to oftest i form af et eller andet, der kan give inspiration.

Nogen gang bestiller jeg bøger på nettet, bøger fyldt med instruktioner og farvestrålende billeder af teknikker til inspiration og brug i det kreative værksted, når tiden er til at give mig selv en gave.

I dag afleverede postbudet en stor og tung pakke, som jeg har gået og ventet på nogle dage i spændt forventning. I pakken var en stor og tung bog, faktisk 1.787 gr. tung. Ja, jeg har vejet den. 😉 21 x 28 x 3 cm i format og 655 sider fyldt til bristepunktet med en collage af tekster og billeder.

Og så er den ovenikøbet et fællesprojekt skabt af 3 kvinder, forfattere og venner.

Samarbejde, fællesskab og fælles projekter er jeg tiltrukket og fascineret af.

Kombinationen af en variation af tekstgenrer og billeder i én stor collage synes jeg er rigtig spændende.

Og denne bog har det hele på én gang.

Den er netop udkommet, og jeg hørte om den i “Tid til bøger” på DR K i sidste uge, hvor de tre kvinder fortalte om projektet.030620147585

030620147587030620147594030620147595030620147589030620147590030620147592030620147593

På det følgende link kan du læse Politikens anmeldelse af bogen og se og høre de tre kvinder læse et af deres fælles digte fra bogen.: http://politiken.dk/kultur/boger/ECE2302704/tre-kvinders-faelles-flettebog-faar-roser-af-anmelderne

I morgen giver jeg mig selv en helt anden slags gave.

Da tager jeg på en to-dages udstillings- og tøsetur til Jylland sammen med min veninde Dortea. Vi har aftalt, at vi hvert år vil tage på to heldagsture væk fra øen for at se en udstilling sammen. Det er vores fødselsdagsgave til os selv og hinanden.

Turen i morgen går til Doverodde Book Arts Center på Limfjordscentret i Thy, hvor vi skal se hele 3 nordiske book art udstillinger. Se http://www.bookarts-doverodde.dk

Limfjordscentret er en gammel købmandsgård, der ligger smukt lige ud til Limfjorden, og her har vi bestilt et værelse, hvor vi skal overnatte til næste dag, hvor turen går videre over Mors og ned gennem Salling på vej hjem til Samsø.

Her nogle fotos fra et tidligere besøg på Limfjordscentret og Doverodde Book Arts Center.

book art festival maj 2012 064book art festival maj 2012 065book art festival maj 2012 059

Jeg glæder mig rigtig meget til to dages fællesskab, samtale og fordybelse.

Jeg glæder mig til venindesamvær, tøsesnak og latter.

 Og jeg glæder mig til at fordybe mig i de 3 udstillinger og suge inspiration til mig.

Dette indlæg blev udgivet i Tanker om .... Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

