i det kreative værksted

Som tænkt så gjort.

Jeg er gået i gang med et eksperiment med en foldebog af en type, jeg ikke har prøvet før. A snakebook hedder denne bogform … en slangebog.

Bogen laves af ét ark papir, der foldes til 12 felter, skæres op og foldes sammen til en bog, hvor alle sider hænger sammen.

Jeg har lavet en bog af ét stort ark akvarelpapir, så jeg måtte tage gulvet i brug som arbejdsplads for at have plads nok til at folde på.

150620147783150620147782150620147784

På bogens sider på både for- og bagside har jeg tegnet en gennemgående streg med hvidt oliekridt, som vil fremstå hvid, når jeg maler med vandfarve.

Stregen skal binde bogens sider sammen som en slange. Det er alt, hvad jeg har fundet ud af indtil nu. Måske skal der et gennemgående motiv/mønster gennem bogen, måske i form af en tekst. Det vil vise sig.

Første lag er malet på den ene side, nu skal det tørre, før jeg kan komme videre.

Jeg elsker denne leg og eksperimenteren, hvor jeg går i gang uden at vide, hvordan resultatet skal være, og hvor jeg ender.

150620147785150620147792150620147791

Dette indlæg blev udgivet i I det kreative værksted. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

