at genindtage min plads

I lang tid har Sif syntes, at det var rigtig dejligt at sove på stolen ved mit skrivebord ovenpå. Og det gjorde ikke så meget, for jeg sad der sjældent selv.

270620147925

Men nu er jeg jo vendt tilbage til skriveriet, hvilket vil sige, at jeg udover mine skriverier ved computeren nu også skriver i hånden. Og det foregår helst ved skrivebordet med udsigt over mosen. Så jeg har skullet finde en måde at generobre min plads og holde den åben, sådan at jeg kan sætte mig og skrive, når det er det, jeg vil.

300620147991

Den enkle metode er at stille hynden på højkant, så hopper hun ikke derop men lægger sig i stedet for et andet sted. Det gælder så bare om at huske det, når tankerne er et helt andet sted.

300620147992

Nu hvor det er sommer og dejligt vejr, opholder hun sig meget af tiden udenfor, men som regel kommer hun ind og holder mig ved selskab, når det er tid til formiddagskaffe og den stille læsestund på briksen under vinduet med udsigt til himlen.

300620147993

Nu er det igen ved den tid …

Må din dag blive fyldt med lige præcist det, som du gerne vil, på den plads, der er din.

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv, I det kreative værksted. Bogmærk permalinket.

7 svar til at genindtage min plads

  1. Madame siger:

    Dejlige billeder – og hvor er det dog en smuk kat, du har. Jeg har kun sjældent set en helt grå kat. Det med at katte finder en blød stol at lægge sig i, kender vi også her 🙂

    • ilsearanti siger:

      Ja, hun har en fantastisk flot, tæt og silkeblød pels. Bløde stole, sofaer og varme tæpper er foretrukne sovesteder, og hvis hun kan se sit snit til det, så kryber hun ind under dynen i min seng, uden jeg opdager det. Hun ved godt, at jeg ikke er så meget for, at hun er i soveværelset. 🙂

  2. Ursula siger:

    Det er et meget sød kat du har i huset.
    Katter er klog og finder altid et hyggeligt sted. 🙂
    Mange tak for dine fine sommerbilleder fra Samø. Jeg er rigtig forelsket i øen.
    Kh Ursula

    • ilsearanti siger:

      Ja, Sif er en dejlig kat og nem at leve sammen med. Har du været på Samsø Ursula? Her er absolut skønt, jeg nyder så meget at bo her. Naturen er meget varieret og tæt på alle vegne. Og der foregår mange ting hele året rundt, selvom der selvfølgelig er mest gang i tingene lige nu i højsæsonen, hvor øen myldrer med mennesker.

  3. Ursula siger:

    Nej, jeg har aldrig været på Samsø. Men jeg håber det lykkes en gang om sommeren i de næste år.
    Kh Ursula

  4. Ursula siger:

    Ja, det vil jeg gerne.

Skriv et svar

