i skoven

Det er rart at være tilbage i skoven igen og endnu en gang at tage mit lille hus her i besiddelse og i brug. Jeg er jo så priviligeret, at jeg har et gæstehus her som mit værelse og arbejdsrum.

Her er rart at være, og jeg nyder at have et sted, der er mit, hvor jeg har rum til fordybelse og til mit eget arbejde.

200720148116200720148115

Sif er også glad for at være tilbage i skoven. Så snart jeg går over i mit hus, følger hun efter og holder sig i nærheden.

200720148121

Det er meget varmt her i skoven, hvis sandbund reflekterer og forstærker solens bagende varme mellem træernes lukkede rum. Området her ved kanten af Tisvilde Hegn og Arresø kaldes Sandet eller Tibirke Sand på grund af områdets sandbund.

200720148117200720148119200720148120

Det er tydeligvis sommer og højsæson her i skovens sommerhuse, hvoraf mange er beboede lige nu. Så skovens mange dyr har det lidt vanskeligere med at finde stille steder at opholde sig. Her på grunden, som er temmelig stor, kommer der ofte rådyr igennem med deres lam, eller de finder et sted at ligge og hvile sig. Den første aften kom en mår luntende hen over grunden, mens vi sad på terrassen og spiste aftensmad, det har vi aldrig set før.

Efter nogle uger med fokus på praktiske gøremål derhjemme, er der nu dømt ferie og mulighed for at komme i gang med mit kreative arbejde igen. Og som altid går der ikke lang tid, hvor det kreative værksted ligger stille, før jeg mærker et savn og en fornemmelse af at være kommet på afstand af mig selv.

Vejen tilbage til mig selv går gennem fordybelse og fokusering.

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv. Bogmærk permalinket.

2 svar til i skoven

  1. Lene siger:

    God ferie i skoven, dejligt med dit eget lille fristed🙂

    • ilsearanti siger:

      Mange tak Lene. Ja, jeg er meget priviligeret at have to skønne og meget forskellige steder at opholde mig. Ved havet på Samsø og i skoven i Nordsjælland.🙂

Skriv et svar

