ferie og makeover i skoven

Jeg nyder min ferie her i skoven. Her er godt at være.

220720148141220720148142220720148134

I aftes sad vi som sædvanligt og var stille på terrassen.

Et rådyr kom over grunden og opdagede os ikke, fordi vi forholdt os helt stille. Det kom hen til fuglehuset, hvor jeg havde spredt noget brød ud på jorden, og vi fik lejlighed til at nærstudere dyret i meget lang tid og høre, hvordan det tørre brød knasede i munden på det. Kamera var der ikke i nærheden, men det ville også have forstyrret og forkortet oplevelsen.

Som altid har vennen i skoven forskellige projekter i gang udover arbejde med Eros bog i form af nærlæsning af Newton og Einsteins teorier og at ordne brænde fra vinterens vindfælder osv.

Vennen er gået i handymand-mode, hvilket jeg har håbet på ville opstå.

For handymanden er gået i aktion i forhold til, at min lille røde Alto er blevet mærket af alder og denne verdens forgængelighed. Han er gået i gang med at reparere opstået rust på udsatte steder på den ydre og synlige form. Der bliver slebet, grundet, paddet og spraymalet … og resten af lakken bliver renset og poleret.

Så snart har jeg en ældre men rimeligt skinnende rød bil at transportere mig og mit i. Jeg elsker den frihed, det giver mig.

220720148136220720148137230720148153230720148154230720148155

Sådan er det jo i denne verden, vi forsøger at holde det ydre fit og smukt, så vi har en acceptabel fremtrædelsesform at fremvise og udtrykke os igennem.

I dag er vennen i skoven taget ud i verden, så jeg har en hel lang dag for mig selv. Skønt, jeg elsker jo at være alene.

Må din dag blive så pudset og skinnende af indre og ydre solskin, samvær eller alenehed, netop som du ønsker dig den.

Nu vil jeg skifte fokus fra det ydre til at dyrke fordybelsen i stilheden og give det indre opmærksomhed.

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv. Bogmærk permalinket.

2 svar til ferie og makeover i skoven

  1. Madame siger:

    Dejligt at din ven er en rigtig i handyman og har forynget din bil! Vi vil tage på stranden nu, hvor det ikke er helt så varmt mere.

    • ilsearanti siger:

      Ja, det er skønt med en handyman til hjælp. Som det ofte er, så har vi lidt forskellige talenter og evner at gøre godt med. God tur til stranden. Her i skoven lufter det lidt nu og bringer en kølende brise med sig.

Skriv et svar

