at lede efter startknappen

De sidste par dage har jeg gået lidt rundt om mig selv. Det er denne rastløshed, der indfinder sig, når pausen i det kreative værksted er ved at være slut, men hvor jeg endnu ikke har fundet knappen, der sætter det i gang igen.

Det eneste, jeg indtil nu har kunnet efter den flere uger lange pause og ferien, er at skrive i min notesbog hver dag.

I dag tog jeg en tur sydpå … på øen altså.

For det første for at købe maling til at male skriveværelsets trævægge hvide, rummet trænger til mere lys. For det andet for at besøge Rina Liebergs lyse galleri i Ballen.

Rina er en ung kunstner, der blandt andet maler nogle fabelagtige portrækker af sine børn og meget realistiske billeder af hverdagens ting. Derudover arbejder hun med mixed mediabilleder og collager med nogle underfundige tekster i. I perioder arbejder hun med artjournaling, som hun også afholder kurser i.

Nogen gange kan det at se andres værker sætte gang i mit eget arbejde. Så jeg tænkte, at måske ville det at bladre i Rinas Artjournals kunne trykke på min startknap.

Rina og jeg fik en snak om denne rastløshed, som hun naturligvis også kender, hun var netop lige gået i gang med at male igen efter en sommerpause. Og da jeg stod og bladrede i hendes billeder og tænkte, at nu skulle jeg snart ikke forstyrre hende mere, udbrød hun, at jeg jo bare kunne kigge på tingene i galleriet uden at hun behøvede at være tilstede, så nu ville hun gå ind og male.

Det er jo det med at gå i gang, og når man først er i gang og er i den kreative strøm, så vil man altså bare gerne arbejde, uanset alt muligt andet. Når jeg er dér, kan jeg arbejde når som helst, tidligt om morgenen eller sent på aftenen, når en idé pludselig viser sig, som straks skal manifesteres. Jeg elsker at være lige dér i den kreative strøm. Og det er det, der trækker i mig, når rastløsheden indfinder sig … at komme derind igen.

060820148328060820148322060820148316060820148317060820148318060820148319060820148320060820148326060820148327060820148324

Efter at have fordybet mig i nogen tid og have taget en stribe fotos fra galleriet til dette blogindlæg kørte jeg hjem og satte mig til at skrive for anden gang i dag.

Startknappen var endnu ikke aktiveret, og jeg blev enig med mig selv om, at så var det eneste at gøre bare at gå i gang.

Som tænkt så gjort.

060820148349060820148346

 

Dette indlæg blev udgivet i I det kreative værksted, Samsø. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

