på hesteryg i nordby bakker

I dag fik jeg gjort alvor af en årelang tanke om, at jeg skulle prøve om ridning er noget for mig.

Sammen med en veninde har jeg været på en 1½ times turridning på islandske heste i de smukke Nordby Bakker ført an af en ridelærer.

IMG_8040

Der var meget at lære og koncentrere mig om på sådan en første ridetur, men det gik overraskende godt. Jeg fik tildelt en meget erfaren hest, der selv kunne finde ud af tingene og følge anføreren, hvis jeg ikke kunne.

Hestene er kloge dyr, der er vant til mange forskellige ryttere, og de er virkelig gode til at lytte til ens signaler af både verbal og kropslig art.

Vi red rundt i bakkerne ad smalle stier og grusveje. Efterhånden fik jeg så meget styr på at sidde afslappet og følge hestens bevægelser og kommunikere med den, at jeg havde overskud til at nyde det fantastiske landskab, vi red igennem.😉

260820148456

 

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv, Samsø. Bogmærk permalinket.

2 svar til på hesteryg i nordby bakker

  1. Madame siger:

    Dejlige billeder og en meget spændende første ridetur! Bare det var mig.

  2. ilsearanti siger:

    Ja, det skulle du prøve Gitte. Det var en spændende første ridetur, som i dag mærkes i en øm bag og ømme benmuskler især i inderlårene.😉

Skriv et svar

