morgensang og strik

I morges vågnede jeg tidligt, da det begyndte at blive lyst. Jeg lå der under den varme dyne og glædede mig over at være lige her, hvor jeg er, og over en ny dag. Da jeg havde ligget og lyttet til stilheden et stykke tid, begyndte rødhalsen at synge uden for mit åbne soveværelsesvindue. Den sang sin kvidrende sang intenst og længe.

Det var først, efter jeg flyttede her til huset ved havet, det gik op for mig, at rødhalsen synger hele året rundt for at afmærke sit territorium. Og jeg har nydt denne kvidrende sang omkring mit hus endda om vinteren, hvor alting var dækket af sne.

I går fik jeg endelig taget mig sammen til at få vasket noget strik, som jeg har haft gang i det sidste stykke tid. 3 stykker strik, der alle skal gives som gaver, og som altid er det strikket af garn fra garnudsalg.dk.

Et sjal i en tråd højlandsuld i farven flødeskum med en hæklet kant af gul højlandsuld strikket uden opskrift.

111020148965

En herresweater i italiensk tweed i farven grøn strikket uden opskrift.

111020148985111020148989

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En høstjakke i italiensk tweed i mørk kirsebær strikket efter inspiration fra denne opskrift uden at følge den i forhold til valg af garn og dermed tykkelse af pinde. http://www.pickles.no/hstjakke

111020148974111020148982

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv. Bogmærk permalinket.

2 svar til morgensang og strik

  1. Ursula siger:

    Dejlige strikkede gaver i rolige farver. Håber modtagerne glæder sig. Det er altid hyggeligt at sidde med et stykke strik i hånderne og tænke gode tanker om modtageren.
    En god weekend ønsker
    Ursula

  2. ilsearanti siger:

    Det er kun modtageren af herresweateren, der ved, at han skal have den. Og han glæder sig.🙂 Ja, jeg kan også rigtig godt lide at strikke til nogen og tænke på dem imens. Tak i lige måde, også en god weekend til dig Ursula.

Skriv et svar

