den stille tid

Der er stille på bloggen for tiden, hvor jeg ikke har så mange ord at dele.

Lige nu er det stadig efterårsferie med mennesker i sommerhusene, men på søndag begynder den stille tid, når sæsonen slutter, turisterne tager hjem, og der falder fuldstændig ro og stilhed over øen.

Jeg elsker den stille tid.

060920148579

 

Den stille tid
 
Det er den stille tid
 
Jeg går langs havet
hvor mit eneste selskab
er himmel og jord og skov og strand
 
Jeg går i lydrummet
af brusende bølger
og knasende muslinger og sten
 
Jeg er i verden
med omskiftelighedens tidevand og løvfald
i illusionen om forandring, forfald og forgængelighed
 
Jeg er i tiden
men går på vejen mod sandhedens tidløshed
og fredens og glædens uforanderlige evighed
 
Jeg sætter mig på en stub i skoven
og lytter indad mod livet og sandheden
om eksistensen af den fuldkomne glæde
 
Det er den stille tid
Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

