i gang igen

Arbejdsbordet i arbejdsrummet ovenpå har stået ryddet og tomt nogen tid efter afslutningen på den seneste mixed mediabog/artjournal.

Nu er tiden kommet til at få gang i arbejdet igen.

Den anden dag fik jeg lavet sider til 3 nye bøger. Siderne er foldede ark akvarelpapir, der skal samles med et omslag.

Den ene bog er endnu en mixed media/art journal, der skal samles og bindes med copticbinding, hvilket vil sige, at den er åben i ryggen og syet  sammen i en slags fletsyning, som man kan se herover på bloggens header.

Den anden er sider til “Tankernes bog – Om tanker”, som jeg har skrevet små tekster til gennem nogen tid. Det bliver en lille bog med et næsten kvadratisk format, men jeg har endnu ikke fundet ud af, hvordan omslaget skal være og dermed, hvordan bogen skal samles.

Da jeg rev siderne til “Tankernes bog” ud af papirarkene, blev der nogle strimler tilbage i et meget lavt og langt format. Og frem dukkede en idé til, hvad det format kan bruges til. Mere om det senere.

171020148992

I dag er jeg begyndt at lave for- og bagside til mixed media/art journalen, der får 56 sider af lidt tykt akvarelpapir. For- og bagsiden er af tykt karton, som bliver beklædt med noget af mit håndlavede papir, lavet af genbrugspapir af Kunstavisen. Papiret har en grålig farve med synlige stumper af tekst og billeder.

171020148994171020148993

Det er rart at komme i gang med arbejdet igen.

Dette indlæg blev udgivet i I det kreative værksted. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

