morgenlys og morgendug

221020149051I dag er jeg vågnet tidligt med det begyndende dagslys. Jeg lå en stund under den varme dyne og nød stilheden og rødhalsens sang, inden jeg stod op for at begynde denne nye dag.

Jeg laver min sædvanlige morgenmad med frisk frugt og går ud i haven for at plukke årets sidste hindbær til at komme øverst på den blandede frugtsalat.

Der er stille udenfor, jeg kan høre enkelte fugle og havets stille rytmiske bølgeslag mod stranden. Luften er frisk, morgenlyset gyldent, og græsset er drivende vådt af dug.

221020149041

221020149040221020149046221020149047Mens jeg står der og fanger dug på årets sidste roser og kaprifolium med kameraet, kommer en lille flok knævrende gæs flyvende henover.

221020149043

I dag er det pakkedag før afrejsen i morgen tidlig over til skoven i Nordsjælland.

Det er en dejlig stille morgen i huset ved havet.

221020149049

Må din dag blive netop, som du trives med.

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv. Bogmærk permalinket.

4 svar til morgenlys og morgendug

  1. Madame siger:

    Det er meget smukke billeder, du har taget – ren poesi med kameraet. God tur Nordsjælland i morgen, Ilse.

  2. Ursula siger:

    Tak for dine stille og våde efrerårsbilleder.
    Har en god tur til skoven. Jeg glæder mig til dine efterårsbilleder fra denne sted.
    Kh Ursula

Skriv et svar

