landet i skoven

Mobilens alarm vækkede mig til en bælgmørk verden meget tidligt i morges, og jeg vågnede på et splitsekund og stod ud af sengen. Det var jo rejsedag, og jeg skulle med morgenfærgen til Kalundborg.

Jeg samlede de sidste ting sammen og pakkede resten i bilen, inden jeg låste døren bag mig og kørte.

Det var en meget mørk og endnu ikke vågen ø, jeg kørte igennem. Der var lys i enkelte vinduer, og jeg mødte enkelte biler, der kørte i begge retninger for at begynde på en ny dag.

231020149059

Jeg nåede færgen i meget god tid, som jeg helst vil det, og jeg nød at spise min morgenmad på færgen. Morgenmad på færgen betyder, at nu er jeg på vej. Rundstykker og kaffe, hvilket jeg kun får til morgenmad, når jeg tager færgen.

231020149060231020149063

Køreturen tværs over Sjælland og op gennem Frederikssund og Frederiksværk og til Nordsjælland fører gennem flere smukke strækninger med skov. Og skoven er jo lige nu fantastisk smuk i sine efterårsfarver.

Jeg ankom til huset i skoven, hvor jeg blev modtaget af Sif, der kom frem af nogle tæpper og hilste på. Det er længe siden, vi så hinanden sidst, men hun trives fint med at være kat med to hjem og med perioder, hvor det ene eller det andet menneske er fraværende en periode.

231020149089

Det er skønt at være her igen. Jeg elsker at være her … på alle årstider … men efteråret er min yndlingstid, ikke mindst i skoven. Og her er bare så smukt lige nu.

231020149090

231020149072

231020149092Jeg glæder mig til at tage mit lille skovhus i brug. Her har jeg mit rum med plads til at læse, skrive, arbejde, være stille.

231020149077

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv, Rejseliv. Bogmærk permalinket.

2 svar til landet i skoven

  1. Ursula siger:

    Det ser hyggeligt ud.
    Ønsker dig en god tid i skoven med dejlige efterårsfarver, stille og kreative dage.
    Kh Ursula

Skriv et svar

