hulestemning

En diset himmel hænger over skoven og skaber hulestemning i dag. De gyldne blade lyser op i det grålige lys.

231020149121

Her er meget stille, og jeg har fulgt den indre hulestemning og er trukket ind til brændeovnsvarme, læsning og varme drikke.

231020149135

Inde i denne hulestemning mærker jeg en anelse af noget, der er på vej … en trang til et gearskifte til et mere udadvendt, lettere og mere aktivt, legende leje.

Det er en dag med eftertanke og opmærksomhed. En mærken efter. En begyndende åbning mod noget, der endnu ikke er helt klart i bevidstheden.

En dag, hvor farten er sat ned for at blive helt klar over, hvilken vej, jeg skal vælge. Hvor jeg er stoppet og holder for rødt lys med motoren tændt og venter på, at der bliver givet indre tegn til at sætte i gear og i fart.

En dag, hvor det handler om at være og blive i åbenheden med fuld opmærksomhed.  Og være med den manglende klarhed, som jeg ikke kan handle mig ud af eller fri af. Det handler om at være tålmodig, at vente og lade det, der er på vej, komme frem i bevidstheden.

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

