uro eller fred … et valg hvert eneste øjeblik

140920148676

Inde i mig

Inde i det dybeste indre i mig

findes stilheden og freden

som en uforanderlig konstans

Her kan jeg finde mig selv

Her kan jeg finde det og den jeg ER

Her kan jeg hvile

Her er jeg i en tilstand af stilhed og fred

hvorfra kan jeg møde og være

i verden og dens foranderlighed

med fred og accept

Når jeg oplever uro, tvivl eller smerte

er det tegn på

at jeg har forladt mig selv og dette sted i mig

og valgt at gå udad til verdens foranderlighed

Selv den mindste uro

er et tegn

der minder mig om, at jeg har et valg

 og at jeg lige nu har valgt uro i stedet for fred

Uroen bærer en opfordring i sig:

”Vælg igen”

Jeg vælger at slippe uroen

og vender tilbage til freden og stilheden

til det og den jeg ER

 

Dette indlæg blev udgivet i Tanker om ..., Tekst. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

