hjemme igen

Dagen begyndte meget tidligt i den vintermørke skov.

Turen gik fra Nordsjælland til Kalundborg i tæt morgentrafik, og som altid nåede jeg frem til færgen i god tid, i dag sammen med morgenlyset.

081220149435

Når jeg er kommet ombord og har fået købt mig et krus kaffe og et rundstykke, så er det tid til pause og til forventningens glæde over min snarlige hjemkomst.

081220149448

Den julepyntede færge var stort set upåvirket af den kraftige vestenvind og bølgerne, der indimellem blev kastet helt op over vinduerne. Men da jeg var oppe på dækket for at fotografere, kunne jeg næsten ikke holde balancen i blæsten.

081220149437081220149439

 

081220149445081220149443Færgen lagde til i Kolby Kås i det smukkeste klare solskinsvejr, og jeg kørte i land med et stort glædens YES i sindet over at være hjemme igen.

Dagen er gået med at pakke ud, rydde op og få på plads. Jeg nyder at være hjemme i mit rare hyggelige hus, hvor stuen er blevet fornyet med en naturfarvet hynde på Ikealænestolen. Og som altid har jeg købt friske blomster til stuen for at genindtage mit hjem.

081220149452

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv, Rejseliv, Samsø. Bogmærk permalinket.

2 svar til hjemme igen

  1. 1annemarie siger:

    …og jeg som troede vi skulle på tur…
    Velkommen hjem min ven.

    • ilsearanti siger:

      Tak, kære Anne-Marie. Ja, det skal vi da også … men det ser ikke ud til at det bliver en juletøsetur. Jeg fik brug for at komme hjem et stykke tid, der er forskellige ting, som jeg skal ordne herhjemme, men jeg kommer tilbage til skoven for at holde jul og nytår. 🙂

Skriv et svar

