juletur på Samsø

I dag har jeg været på en tur rundt på øen sammen med en nytilflyttet veninde i det smukkeste klare solskinsvejr.

Vi kørte først til Ballen, hvor vi var på turne i nogle af byens butikker.

131220149480131220149481

Smagen af øen, der forhandler stort set alt, der kan spises og drikkes, produceret på Samsø.

131220149483131220149484

Det gode Skår, en butik med tøj, smykker og keramik. Keramikken er indehaveren Sanne Bechs egen produktion.

131220149487131220149488

Derefter kørte vi langs havet længere mod syd til Ørby, hvor der er kommet en lille ny staldbutik med blomster, dekorationer, keramik og vin. Her købte jeg krus og tallerkner i serien Tivoli lavet af en tidligere samsing Anette Printz, som nu er bosat på Mols. Keramik som jeg længe har ønsket mig, og som nu forhandles på Samsø.

131220149502

Turen sluttede i Tranebjerg, hvor vi først var i Happy Samsøs butik. Det er en kollektiv butik med ting lavet af kunstnere og kunsthåndværkere bosat på Samsø. Her glemte jeg at fotografere, fordi jeg fortabte mig i snak, kaffe og småkager.

Til sidst spiste vi frokost i den økologiske café “Sophie Amalie”. Caféen blev efterhånden fyldt af en masse kvinder og en enkelt mand, da der var release af bogen “Sex på Samsø – En erotisk ABC for voksne”. Forfatteren, Ruth Lange, der er indfødt samsing solgte sin bog og læste med humor og fynd og klem et eksempel på sin saftige og humoristiske fortællestil.

131220149493131220149492

På vejen hjem kørte jeg forbi denne mark med en stor flok sangsvaner.

131220149498

Noget af glæden ved at bo på Samsø og at komme rundt på øen er, at man møder mange mennesker man kender, og man mødes med glade hilsner og varme knus. Der bliver taget varmt imod nye tilflyttere, og man er interesseret i hinanden.

Og så mødes man i glæden ved at bo på dette sted.

Dette indlæg blev udgivet i Samsø. Bogmærk permalinket.

4 svar til juletur på Samsø

  1. 1annemarie siger:

    Glæder mig allerede til et gensyn i 2015 Ilse❤

  2. Lene siger:

    Det ser ud og lyder til at have været en dejlig dag🙂

Skriv et svar

