hjemme igen ved havet

Det er skiftedag i dag.

Ved daggry kørte jeg fra skoven. Jeg nød køreturen fra Nordsjælland til Kalundborg i den stille søndagsmorgen, mens solen stod op, og der næsten ingen trafik var på vejene.

Jeg ankom i god tid til færgehavnen i Kalundborg, der var præget af, at det var sidste gang færgen Kyholm skulle sejle fra Kalundborg til Kolby Kås på Samsø. Der var usædvanlig meget mandskab og folk, der skulle med til Samsø for at fejre ibrugtagningen af den nye færgehavn i Ballen ved at tage med på den første tur med færgen Kanhave i eftermiddags fra Ballen til Kalundborg.

040120159695040120159699

Den sidste tur med Kyholm foregik i strålende solskin med store bølger, der kom stik imod færgen, så det gav nogle gevaldige skumsprøjt op over skibet.

Glæden ved at være hjemme på Samsø igen var stor, da jeg kørte fra borde og kørte op gennem den solbeskinnede ø.

Jeg var hjemme ved middagstid,  så der både blev tid til indkøb, at tømme bilen og pakke ud og at komme ud at gå tur og få et glædeligt gensyn med havet, inden solen forsvandt helt ned bag skoven.

040120159702040120159707040120159710040120159715

I morgen begynder hverdagen i det nye år. Den glæder jeg mig til at komme i gang med.

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv, Samsø. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

