ved årets første fuldmåne

I søndags var det fuldmåne, og jeg lå vågen om natten.

Det kom der dette ud af:

DSCN0029

Fuldmåne

Ved årets begyndelse

 

Jeg sejler gennem natten

over månehavet

der reflekterer og genspejler

verdens overflade

i et sølvlysende genskin

 

Jeg sejler gennem natten

og hviler

i stilhedens uendelige åbenhed

mens havets rytmiske bølgeslag veksler

med regnens dråbespil på ruden

 

Jeg sejler gennem natten

omsluttet af blødhed

og slipper bevidstheden om verden

hvilende i stilhedens

uendelige fredfyldthed

DSCN0030

 

Dette indlæg blev udgivet i Tekst. Bogmærk permalinket.

2 svar til ved årets første fuldmåne

  1. Madame siger:

    Hvor er det smukt at se dine billeder til den fine tekst!

    • ilsearanti siger:

      Mange tak Gitte. Jeg har købt et lommekamera, som jeg er i gang med at lære at kende. Med fin zoom- og makrofunktion. Disse lidt uskarpe månebilleder er de første forsøg med zoom.🙂

Skriv et svar

