slap af og vent til det går over

Her på Samsø klarede det op over middag, og iført vindtæt tøj, pandebånd, vandrestøvler og optimisme lukkede jeg døren bag mig og begav mig afsted til havet. Solen skinnede, det blæste, og alt var skønt.

Ude ved havet mod øst var der så nogenlunde læ af skoven, så nogenlunde altså. Vandstanden og bølgerne længere ude viste tydeligt, at vandet blev skubbet ned i Kattegat og mod syd. Jeg gik der i solen med blæsten i ryggen og nød solen, den blå himmel, blæsten og den friske luft.

På et tidspunkt stoppede jeg op, vendte mig om og så mod nord. Wauw … nogle fantastiske farver. Vandet var grønt … grønt og tyrkisgrønt med hvide kanter. Himlen var sortblå. Der var den flotteste store regnbue, der endte lige på Issehoved … op mod en himmel, der med stor fart blev mere og mere mørk!

Og inden jeg fik set mig om, piskede hagl ned over mig, og jeg undrede mig over, hvorfor jeg dog ikke havde tænkt på at tage en jakke med hætte på. Heldigvis kunne mine handsker tage noget af for haglene, der bombarderede mig med små hårde kugler. Haglene blev til regndråber, som piskede som syle mod ansigtet, så jeg måtte gå med hænderne skærmende for ansigt og hoved, så meget som det nu kan lade sig gøre.

– Egon altså … lad nu være med at være så hidsig.

Jeg kom hjem ret gennemblødt bortset fra fødderne, der var varme og tørre, men frisk og sej, da jeg lukkede døren for Egon bag mig. Og inde i huset trak jeg dryppende våde spor efter mig, indtil jeg fik det våde tøj af og hængt til tørre. Da jeg så mig selv i spejlet, så jeg ud, som om jeg lige havde lukket for bruseren, hvad jeg jo på en måde også havde.😉

Hvad var der andet at gøre end at få tørt tøj på, lave en god kop kaffe med varm mælk, slappe af, nyde livet og vente på, at det går over? This too will pass …🙂

Det kan godt være, at englen under loftet er lidt rystet, men ikke mig … det er kameraet, der er noget i vejen med. Selvfølgelig …

DSCN0102

 

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv. Bogmærk permalinket.

2 svar til slap af og vent til det går over

  1. Ursula siger:

    Det ligner mit oplevelse fra igår hvor jeg blev pjaskvåd i kun få minuter i et uvejr med kraftig regn, havl, lyn og torden samt stærk storm. Derefter klarede det pænt op og luften var klar, ren og frisk, direkte fra nordatlanten. Jeg elsker denne specielle luft efter en stærk storm. Men nu har det stormed nok og jeg håber det bliver roliger i løbet af natten fordi jeg gerne ville sove.
    God nat
    Ursula

    • ilsearanti siger:

      Ja, Ursula, det kan være svært at sove for stormen, jeg har ligget vågen en stor del af de sidste nætter. Det har stormet og blæst kraftigt over Danmark i 3 døgn nu. I dag er det igen klaret op over Samsø, så jeg regner med at jeg skal ud og nyde blæsten og bølgerne. Denne gang vil jeg tage en jakke med hætte på, så jeg kommer tør hjem igen. Jeg ønsker dig en god søndag.🙂

Skriv et svar

