fototur med blæst og bølger

I dag klarede det op, og det blev tid til at lufte mit nye kamera udendørs for første gang.

Jeg ville over til Vester Made, vestkysten ud for Mårup og fotografere bølger. De sidste dages storm har fået vandstanden i Kattegat til at stige, og jeg var spændt på at se hvor meget og hvor store bølger, stormen har skabt.

Blæst og bølger i sol er sagen, når man er mig.

Wauw … hvor var det vildt og flot.

Vandstanden anedes allerede, da jeg gik ad skovstien langs skovens afvandingskanal, der ledes ud gennem en port ved Vester Made. Vandstanden i kanalen var meget høj, og nogen steder stod skoven under vand, det kunne simpelthen ikke komme væk.

DSCN0151DSCN0152

Da jeg kom ud til havet, så jeg grunden. Havet var så højt, at bølgerne skyllede ind over kanalens udgangsport, så vandet blev stemmet op og ikke kunne komme ud.

DSCN0160DSCN0166DSCN0170DSCN0173DSCN0175

Bølgerne rullede ind i bugten og ind over stranden. Stien og stranden var forsvundet under vand, og bølgerne skyllede helt op til skovbrynet, så det ikke var muligt at komme over til skoven og gå igennem skoven tilbage. Så jeg måtte vende om og gå samme vej hjem.

DSCN0178

Dette indlæg blev udgivet i Foto, Hverdagsliv. Bogmærk permalinket.

2 svar til fototur med blæst og bølger

  1. Lene siger:

    Tillykke med dit kamera, og det er skønne billeder fra en blæsende dag🙂

    • ilsearanti siger:

      Mange tak Lene. Ja, det var vildt og smukt, og jeg er vældig godt tilfreds med den kvalitet, mit nye kamera leverer. Det andet kamera leverede gode billeder, men disse er absolut bedre, mere skarpe og med flere nuancer i farverne udover den langt bedre zoom- og makrofunktioner.🙂

Skriv et svar

