at holde skriften i gang

Hun står der på mit skrivebord, lille Tornerose.

060120159751

Hun sprang ud af “Torneroses eventyr”, som jeg skrev for år tilbage.

Et eventyr om at gå ind i det indre og skrive sig fri af fortiden.

Et eventyr om at huske at skrive, fordi det er noget af det, der giver glæde.

Et eventyr om at springe op på hesten med navnet Joy/Glæde og bare ride derudad.

Hun står der på mit skrivebord, lille Tornerose, og holder pennen frem og minder mig om, at jeg skal skrive.

Og hver morgen, når jeg sætter mig ved skrivebordet og griber pennen for at skrive 3 sider, så holder hun mig ved selskab.

 

At hvile i vished

 

At lytte til den indre kalden

At svare ja og vente

i visheden om

at dette noget som kalder

vil åbenbare sig

når blot jeg holder sindet åbent

og fri af domme og begrænsninger

 

Alt

hvad jeg skal gøre

er at være villig og vente

og handle når handlingen viser sig

i klarhedens lys

 

Tekst og billeder

eksisterer allerede

uden for tid og rum

bogen ligeså

 

Jeg griber pennen

og skriver

og omdanner tanker til tekst

med krop og indhold

 

Jeg holder skriften i gang

i vågen opmærksomhed

med pen og tastatur

i en tilstand af vished og fred

 

Dette indlæg blev udgivet i I det kreative værksted, Tekst. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

