mandag i det kreative værksted

Efter en pause, hvor jeg har været optaget af andre gøremål, er der i dag igen sat gang i det kreative værksted.

Efter min stille morgenstund, skrivning af 3 morgensider og morgenmaden dukkede en tanke op i min bevidsthed. Jeg skal lave en bog som gave til en, der har brug for lidt kærlig opmærksomhed. Og derudover skal jeg i gang med at lave en større produktion af håndstøbt papir til en lampe og til at have på lager.

Vennen i skoven skal have en lampe, som den jeg lavede til min udstilling i 2012, blot uden broderede ord på det håndstøbte papir.

24092012146

Først gik jeg i gang med at finde digte og billeder frem i arkivet til udprintning til bogen, som lige så stille åbner sig og viser sin form i min bevidsthed.

DSCN0667DSCN0664

Produktion af håndstøbt papir er en større proces, som begynder med at lægge pladen af abaca-plantefibre i blød, så den kan blive revet i småstykker, der derefter kan findeles i en blender.

DSCN0673DSCN0669

I eftermiddag har jeg været ude at gå tur.

DSCN0685

Jeg gik igennem Mårup skov og ud til kysten mod vest. Ravnen var også på tur, den fløj over skoven og gjorde med sin sædvanlige snakken opmærksom på sig selv deroppe over trætoppene.

Der var strid blæst og bølger og isnende koldt for fingrene, når kameraet skulle i brug. Og der var tydelige spor efter den sidste storm, der har ædt flere meter af kanterne og af stierne.

DSCN0689DSCN0692DSCN0696

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv, I det kreative værksted. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

