papirmageri fortsat

I dag arbejder jeg videre med at lave papirpulp til at støbe ark af.

Abacaen har stået i blød siden i går og er blevet revet i små stykker.

DSCN0699

Disse små stykker bliver nu findelt i en blender en lille smule ad gangen. Jeg tager, hvad der kan være imellem mine fingre og putter i 3/4 liter vand og blender det med 4 – 5 stød alt efter, hvor fint jeg ønsker, at papiret skal være. Denne produktion af papirark skal være ret fin, da jeg ikke vil have store grove klumper i papiret til lampen, som lyset jo skal skinne ud igennem.

DSCN0702DSCN0703DSCN0700

Det er en større portion abacafibre, som jeg har sat i gang, så det tager en del tid at få det hele findelt i blenderen. Derefter kommer selve støbningen, men dertil når jeg formentlig først i morgen.

Dette indlæg blev udgivet i I det kreative værksted. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

