mandag i skoven

Mandag og vi har taget hul på en helt ny og frisk uge.

Jeg elsker hverdagen og ikke mindst mandage og begyndelser, der rummer potentialer i sig.

Mit lille skovhus er varmet op og taget i brug igen, og jeg nyder at etablere hverdagen og min egen rytme her i mit frirum i skoven.

DSCN1108

Sidste år fandt jeg en lille, gammel, manuel skrivemaskine på loppemarkedet i Mårup. En fin lille Triumph, som jeg ville bruge til at skrive små tekster til collager i mine mixed mediabøger. Men først skulle jeg jo finde ud af, om den overhovedet fungerer. I sidste uge fandt jeg et sted på nettet, hvor jeg kan købe farvebånd til disse gamle maskiner, og med et nyt farvebånd og fjernelse af en masse støv i maskinen, så fungerer den fint.

DSCN1106DSCN1107DSCN1116

Jeg har taget en ny håndlavet bog med sider af akvarelpapir i brug.

Egentlig var den tiltænkt som en artjournal, men måske skal den i stedet være en arbejdsbog, som jeg kan eksperimentere i. En bog med frirum til at lege og eksperimentere i. Tanken om, at bogen skal være til mig selv og ikke til udstilling gør en forskel i forhold til oplevelsen af den som et frirum. En interessant observation af hvilke krav jeg stiller til mig selv  og til, hvad jeg synes, at jeg kan dele med andre.

DSCN1117DSCN1115

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv, I det kreative værksted. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

