at lande i hverdagslivet

Når jeg vender hjem til huset ved havet, har jeg forskellige måder at tage mit hjem og min hverdag her i besiddelse igen.

DSCN1339

Noget af det første jeg gør for at vække huset til live igen, er at købe blomster og placere dem i stuen.

DSCN1346

DSCN1366Efter at have pakket det meste ud er det blevet tid til at sætte vaskemaskinen i gang med at arbejde. Og når vejret er tørt som i dag, nyder jeg at hænge tøjet til tørre ude, mens jeg lytter til fuglene og mærker solens varme trods den kolde luft.

DSCN1354

I aftes nød jeg stjernehimlen og månelyset over min hovedpude, inden jeg faldt i søvn, og i morges vågnede jeg tidligt til fuglenes morgensang efter en god nattesøvn med frisk luft fra det åbne vindue i soveværelset. Og jeg var kun lige stået op og gået nedenunder, da jeg havde fornøjelsen af besøg af et rådyr i haven.

Denne gang er kræfterne små ved min hjemkomst, så jeg har endnu ikke fået pakket materialerne til det kreative værksted ud og fået dem på plads. Det må vente ligesom de daglige gåture til havet til der kommer flere kræfter at gøre godt med.

Imens jeg samler kræfter, nyder jeg at være lige her på dette sted … i mit hus og have.

DSCN1358DSCN1361DSCN1311

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv, Samsø. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

