violtid

I går eftermiddag vendte jeg hjem til huset ved havet.

Jeg kørte i land fra færgen i strålende solskin og kørte gennem Ballen, Brundby og Tranebjerg og videre op langs havet og gennem skoven til Mårup. Alle vegne var der åbent og mange mennesker. Det er påske, og turistsæsonen er begyndt.

Det var skønt at lande hjemme hos mig selv og skønt at komme hjem lige nu, hvor violerne blomstrer.

DSCN1307DSCN1309

Jeg elsker violer, og da jeg flyttede hertil for 11 år siden, importerede jeg en masse violer fra fastlandet. Det første forår afslørede, at haven her indeholder en masse hvide violer, hvilket jeg ikke havde set før. De blev suppleret med blå, lyslilla og rosa violer, der har bredt sig, så min have nu er fyldt med duftende violer i mange farver og alle mulige andre steder end der, hvor jeg har plantet dem.

DSCN1315DSCN1316DSCN1320DSCN1322DSCN1329DSCN1324

Efter 2 ugers sygdom er der ikke mange kræfter i kroppen, og turen hjem og udpakningen opbrugte de få kræfter, der var i går. Så i dag er jeg bare træt, men det er rigtig rart at være hjemme og vide, at der ikke er noget, jeg skal andet end at samle kræfter og stille og roligt komme ovenpå igen.

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv, Samsø. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

