at vende indad mod stilheden

Jeg nyder at være hjemme og at være alene.

DSCN1345

Jeg nyder at kunne trække mig tilbage fra verden og al dens tummel og uro.

Jeg nyder at være stille, uden at snakke og uden at skulle forholde mig til noget eller til nogen.

Jeg nyder at kunne vende indad mod den indre stilhed, den stilhed der er, når jeg giver slip på verden og tankerne om, hvad der synes at foregå i den.

Jeg nyder at give slip på forestillingen om, at der er noget jeg vil, skal gøre eller levere eller få til at ske.

Jeg nyder bare at være.

Jeg nyder at give helt slip og træde tilbage og bare lytte indad til stilhedens intethed og fylde.

Her er fred, glæde og taknemmelighed over ren væren.

Her er vished og godt at være.

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv, Tanker om .... Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

