sød søndag

Egentlig skulle denne søndag have været helt anderledes.

Egentlig var planen, at der skulle komme gæster i mit hus både eftermiddag og aften, men toilettet ville ikke længere fungere som ønsket, og gæstebud uden toiletadgang er ikke lige sagen, så jeg måtte aflyse dem.

I stedet for at forberede kaffe og boller til eftermiddagsgæsten og aftensmad til den vegetariske madklub, er jeg gået i det søde køkken.

Det kommer der chokoladescones og koldskålsis fra den nye isbog ud af, for der skal kærnemælk i begge dele, og kærnemælken skulle bruges.

DSCN1869DSCN1861DSCN1862DSCN1864

Dagen i dag skal fejres. Nej, det er ikke noget med mor eller mødre. Det er Tilda, der i dag er blevet 7 måneder, og vi har nu boet sammen i 4 uger.

DSCN1806

DSCN1860

Det er da noget at fejre, synes jeg. Tilda får gulerod og kødben og jeg chokoladescones til eftermiddagskaffen, altsammen indtages i haven i sol og fuglesang.

Isen og resten af de forhåbentlig gode scones kommer i fryseren, for vennen i skoven har meldt sin ankomst i den kommende uge, og han er vild med is og chokolade.

DSCN1874

Isen er cremet og sødsyrlig med et strejf af vanille og citron.

Og når jeg sådan har fået en overraskende fri dag, så kan der også blive tid til at læse i en af mine nyindkøbte bøger.

DSCN1831

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

