have med både stakit og hæk

Vennen i skoven var på besøg i weekenden og hjalp mig med at få sat resten af Skagens stakittet op ud mod vejen.

DSCN2176

Imellem de to stykker stakit er en stor hæk af sneboldebuske, som har en vældig grokraft og endnu en gang var vokset helt vildt og var blevet  omkring en meter højere, så den nåede helt op i syrenerne.

I aftes, da solen var næsten forsvundet bag trætoppene, gik jeg i gang med at klippe hækken ned. Det er et større arbejde, men jeg nåede så langt, at der kun manglede ydersiden og den yderste kant, inden mine arme og hænder må have hvile.

100620151004310062015100441006201510045

 

Her i formiddag har jeg så klippet resten, og det giver nu overblik til at vurdere, hvordan hækken skal være. Jeg kan se, at hækken skal være lige på ydersiden langs vejen og buet på indersiden og følge den runde krans af syrener. Så der er stadig et stykke arbejde at gøre, før det bliver, som det skal.

DSCN2175DSCN2178DSCN2182DSCN2184

Jeg holder meget af at have en have at gå ud i, men havemenneske kan man altså ikke kalde mig, når det kommer til at passe den. Jeg er absolut mere til at nyde end til at yde i form af havearbejde. Men indimellem tager jeg mig sammen og yder lidt til min egen senere fornøjelse.

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv. Bogmærk permalinket.

2 svar til have med både stakit og hæk

  1. Ursula siger:

    Det var et stort stykke arbejd, det kan man se, men nu har du sol og lys i haven. Dejligt med det nye stakit!
    Har dine sneboldebuske blomstred i aar?
    God weekend med havenydelse
    Ursula

    • ilsearanti siger:

      Ja, det er skønt med nyt og fint stakit og veloverstået stort arbejde med hækken. Det giver nemlig sol og lys i haven og inde i værelset, hvor jeg sidder lige nu. Ja, faktisk var sneboldebuske i blomst, da jeg klippede dem. Mange tak og i lige måde, en dejlig weekend til dig Ursula.

Skriv et svar

